واردات 9 میلیون موبایل با 1.9 میلیارد دلار

واردات 9 میلیون موبایل با 1.9 میلیارد دلار

واردات 9 میلیون موبایل با 1.9 میلیارد دلار؛ در هشت ماهه نخست امسال بیش از ۹ میلیون دستگاه تلفن همراه به ارزش یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار وارد کشور شد.

به گزارش ، در هشت ماهه نخست امسال  بالغ‌بر ۹ میلیون و ۲۶۸ هزار و  ۳۳۹ دستگاه گوشی تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده که ارزش این تعداد گوشی تلفن همراه بالغ‌بر یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار بوده است.

همچنین در این مدت هشت میلیون و ۹۲۸ هزار و ۷۹۷ دستگاه به ارزش یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون و ۷۴۶ هزار دلار به شیوه تجاری و ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ دستگاه به ارزش ۱۹۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار به شیوه مسافری وارد شده است.

بنابر اعلام گمرک، آمار واردات تلفن همراه در این مدت ذیل کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۱۰ و ۸۵۱۷۱۳۹۰ به شرح گوشی‌های تلفن همراه هوشمند و کدهای شماره ۸۵۱۷۱۲۲۰ و ۸۵۱۷۱۴۲۰ به شرح گوشی تلفن همراه با صفحه کلید غیرلمسی است.

ارز موبایل با وزارت صمت است

در همین حال رضا باقری اصل، معاون امور مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در پاسخ به نامه مجتبی توانگر، رییس کمیته دیجیتال مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، اعلام کرد که کل فرایند مربوط به تخصیص ارز و روند واردات تلفن همراه و همچنین قطعات تلفن همراه تولید داخل در اختیار وزارت صمت است.

از سوی دیگر مدیران اداره تخصیص ارز بانک مرکزی نیز در نامه‌‎ای خطاب به اداره ارتباطات، طرح‌ها و لوایح مجلس شورای اسلامی در پاسخ به نامه توانگر نوشت: بانک مرکزی فقط براساس ثبت سفارش‌‎های انجام شده (مجوزهای اخذ شده برای واردات کالا و خدمات از دستگاه‌های ذی ربط) و به درخواست بانک‌های عامل فرآیند تخصیص تأمین و فروش ارز را مطابق گروه‌بندی‌های صورت پذیرفته توسط وزارت صنعت معدن و تجارت انجام می‌دهد.

پس از صدور ثبت سفارش توسط وزارت صنعت معدن و تجارت در سامانه جامع تجارت براساس گروه‌بندی‌ها و تعرفه‌های تعیین شده از سوی وزارتخانه‌های مربوط بانک مرکزی حسب درخواست بانک‌ها و باتوجه به منابع ارزی در اختیار نسبت به تخصیص ارز برای ثبت سفارش مجوز ورود کالا اقدام می‌کند.
 

ثبت دیدگاه

شکیبا باشید ...